Söndag

Det här är en del av vad jag har pysslat med idag:

Bowling med Markus, Cebbe och Josefine :)

Ikväll har jag bakat LCHF-bullar, blev sådär, det är extremt svårt att komma ifrån äggsmaken..

Mys

Maten blev supergod! Min älskling är bäst, han gjorde till och med en egen beasås!

Nu har vi precis sett en Beck film och nu blir det nån komedi.

Lite cider och chips och kvällen är gjord!

Annas dag

I födelsedagspresent fick Anna en halvdag med mig kan man säga, först åt vi frukost på First Hotel Stadt i stan och sen var vi på relaxen och bara tog det lugnt och efter det var vi och fikade på Tullportens konditori, vi åt en varsin Budapestbakelse (som ingen av oss orkade äta upp, de är ju sjukt stora?!), vi avslutade med en sväng på blomsteraffären bredvid och sen systemet. Bra dag!

När jag kom hem började jag diska lite smått och städa undan, det blir så rörigt så fort här hemma. Sen kom älsklingen hem och vi for och handlade. Nu sitter vi vid varsin "tidsätande" pryl (mobil och dator) och ska väl snart börja med middagen. Idag blir det kotletter med sallad och broccoligratäng, mums!

Puss

Nytt skal

Jag har ju glömt att visa mitt nya skal till mobilen:

Så snyggt! <3

Dagens

Dagens låt: Niklas Strömstedt - Om
Dagens frisyr: Plattat
Dagens klädsel: Svarta skor, ljusblåa jeans, vitt linne och grå tröja
Dagens händelse: Jag glömde min mobil på hotellet när jag hade checkat ut, så jag fick gå tillbaka igen..
Dagens/kvällens planer: Kurs, tåg i typ fem timmar och sen ska jag kramas med min pussnos <3
Dagens vill ha: Helg
Dagens saknad: Markus
Dagens drog: Quizkampen
Dagens finaste: Markus är alltid finast <3
Dagens måste: Läsa ut Flickan från havet
Dagens dricka: Apelsinjuice
Dagens köp: Inget än så länge, men jag tänkte kolla efter en liten "fick-bok"
Dagens kärlek: Markus
Dagens mat: Äggröra och skinka till frukost, lunchen blir på Maison Pierre, jag hoppas det blir kött eller kyckling och middag blir det nog ingen idag..
Dagens mående: Känner mig sjuk, har ont i halsen..

Stockholm

Igår morse klev jag upp så tidigt som klockan fyra! Blev hämtad av taxin kvart i fem och sen bar det alltså iväg till huvudstaden igen för mer utbildning, denna gång är det grundkurs i ärenden. Var helt slut igår redan vid lunch, nästa gång tänker jag vägra åka samma dag. Känns lite bortkastat att kliva upp så tidigt och sen lyssna en hel dag..

Jaja, nog med "gnäll" nu, igår kväll var jag som sagt på Kung Lear på Stadsteatern. Den var rätt bra men kändes lite seg, den var över tre timmar.. Gick förbi 7 eleven och köpte med mig lite cola och nötter att knapra på. Pratade med Snygg-Markus hela tiden, det kändes tryggt, man vet ju aldrig vad man träffar på på gatorna här nere.

Just nu har vi en liten paus mellan bodelningsförättare, boutredningsmän, adoption och kontaktförbud, en salig blandning helt enkelt! Efter kursen ska jag kolla på skor och jacka och sen blir det musikal!

Teatern jag såg igår:

Helgen

Har varit en bra helg, känns som att man har hunnit med en del.

Lugn fredag med tacomys, lördag var det hockey i Örnsköldsvik med mina brudar (Emelie&Elin) och sen när jag kom hem var Marre här och spelade Wii med Markus ^^ Söndag var en riktig städ/rensa/tvätt-dag, så skönt!

Nu sitter jag på jobbet och har fika, imorrn bitti är det dags igen, då åker jag tillbaka till Stockholm för ännu en kurs, denna gång i ärenden. Ska bo på samma hotell, men hoppas att jag får ett bättre rum.. Sen har jag bokat in teater båda dagarna, så det ser jag framemot! Kung Lear och sen Blodsbröder!

Bildregn:

Tacomys!

Elin hade bakat Modo-muffins!

Då var det dags!

Laddade till tusen! <3

Så här fint blev bordet när Markus målade det! Jag är supernöjd!

Det blev plankstek till middag igår (LCHF-style såklart)

Brottmåls utbildning!

Befinner mig just nu i Stockholm, har varit här sen i förrgår. Som rubriken säger, jag är här på kurs i brottmål. Ganska spännande, väldigt bra kursledare! Hotellet däremot är väl sådär.. Frukosten är kanon dock!

Lördagmorgon

Dags att kliva upp, jag jobbar faktiskt idag!

PuSS!

Sex månader idag <3

Kvällen

Jag drog mig tillbaka rätt tidigt, jag känner mig trött och jag saknar Markus redan.. Nästa vecka och veckan efter det blir verkligen en utmaning, då jag är borta större delar av veckorna, även på nätterna. Jag ska iväg på utbildning i huvudstaden. Jag ser verkligen inte framemot att sova själv.

Några bilder från kvällen:

Jag skulle egentligen ta på glasen när de var fyllda med bubbel, men jag glömde det ;p

Förrätten, var väl helt okej även om den inte var riktigt min grej. Varmrätten kunde jag tyvärr inte fota då det var alldeles för mörkt i rummet och det blir inte alls bra med blixt.

Denna fina utsikt får avsluta kvällen. Jag har precis pratat med Markus och nu blir det tv i sängen.

Söråkers herrgård

Jag befinner mig på Söråkers herrgård på Verksamhetsplanering med jobbet.

Nu är det dags för middag, hörs sen!

Kanelbullens dag!

Dagen till ära bjöds det på kanelbullar på jobbet :))

Mini-semester

I fredags flög jag och hjärtat ner till min favorit stad, Stockholm! Vi var en sväng på Is-baren på hotellet, shoppade i gamla stan och runt drottninggatan och sen var vi även på Skansen, riktig myshelg!