Då var det dags igen!

Sambon tycker att jag bara flyger och flänger hela tiden och jag börjar faktiskt hålla med henne för i höst har det/är det mycket, men jag klagar inte för jag älskar det!

Det närmsta dagarna ser ut som följer:

Onsdag; Jobb, middag på Kammarrätten i Sundsvall, övernattning på Elite hotel Knaust
Torsdag; Föreläsningar + lunch på hotellet, jobba eftermiddagen, Småstadsliv på kvällen
Fredag; Jobb i vanlig ordning, afterwork med sambon på Sam´s
Lördag; Dop i Gävle, blir väl kvar där till söndag eller måndag
Måndag; LEDIG! :D

Nu däremot, måste jag diska, eftersom min gulliga sambo övergav mig ikväll med all disk, för sin pojkvän (som för övrigt försvinner nu i två veckor så jag förstår henne), men ändå ;)) det där blev en hemskt konstig mening, men skitsamma!

Ni vet var jag finns!

PUSSHEJ!

Vilket flängande!

Nu är jag äntligen hemma efter mycket flängande förra veckan! I onsdags 04.37 stog taxin här nere och resan mot mitt älskade Stockholm började! Jag och en kollega spenderade dagen på Hotell Hilton, Domstolsverket anordnade nämligen Arkiv-dagen :) Hyffsat intressanta föreläsningar faktiskt, jag fick höra om den nya polis-data-lagen t.ex :) Efter detta hann vi med ett varv på stan innan det var dags att sätta sig på tåget igen och åka norrut. Tåget var ju självklart försenat (det är ju ändå SJ vi pratar om), så vi fick sitta på centralen i ungefär en timme extra.. Men men, vid 22.00 var jag i alla fall äntligen framme i Gävle! Jag mötte upp mormor och sedan åkte vi hem till henne.

På torsdagen var det dags för lite sj-resande igen, jag åkte tillbaka till Stockholm för att möta upp Anna för lite bio, shopping och middag i storstan ;) Vi såg en jättebra film, Crazy Stupid Love, den måste jag lätt köpa när den kommer ut! Verkligen jättebra :) Middag blev det på Macho, vi åt varsin burito och sedan var det dags igen! Åter igen var tåget försenat, men jag hann precis med bussen i Gävle.

Fredagen spenderade jag i Valbo med mormor, shoppade lite även här.. Inte så lite heller, shoppade alldeles för mycket dessa dagar!

Hela lördag satt jag på tåg och buss, försenad buss den här gången! Lite variation förnyar! Jag kom hem vid 18.00, och inflyttningsfesten skulle börja 18.30, efter lite panik och en snabbdusch så var Mona först på plats prick 18.30,  så hon agerade sminkös och fixade smink på mig och Bättan fixade mitt hår, lyx! Tänk om man alltid hade en sminkös och en frisör med sig ;)) Efter det började folket droppa in och det var riktigt trevligt! Allt bara flöt på, precis som det ska vara! Härlig kväll! Morgonen efter var däremot inte lika härlig.. Jag hade fruktansvärt ont i huvudet, jag skulle dessutom åka ner till Kvissleby för att fira lillebror som fyller år idag. Som tur är skulle vi käka middag där nere så vi skulle inte åka förren klockan 15.00, tur för mig! Några alvedon och lite vatten på det så var biffen kirrad!

Nej, jag är dödstrött så nu ska jag sova!