Stockholm

Jag befinner mig just nu i badkaret på Hotell Nordic Sea i Stockholm. Efter en promenad i stan så höll jag på att frysa ihjäl och kom sen på att jag faktiskt har ett badkar på rummet, varmt och skönt!

Jag är förresten här på utbildning i lagen om offentlig upphandling, mycket intressant! Man får en annan inställning till det när man vet lite mer vad det handlar om, jag har alltid tyckt att offentliga upphandlingar är jobbiga, men nu ser jag nästan fram emot att få komma hem och jobba med dom.

Jag kom hit imorse och sen är det halvdag imorgon och sedan ska jag åka hela långa vägen upp till Emelie i Umeå. Beräknad tid: Minst 8 timmar med tåg och buss -.- Men jag har laddat upp med filmer och sen ska jag försöka läsa klart Fifty shades of Grey, så Anna kan sluta tjata om den.

Annars då? Jorå, livet rullar på som vanligt, mycket fokus på maten och träningen. Jag är ganska nöjd med hur mycket jag tränar, fem pass i veckan är lagom tycker jag, däremot är jag ganska besviken på mig själv när det kommer till maten, jag har extremt svårt att hålla mig helt ifrån socker! Jag låter liksom aldrig mitt sötsug försvinna helt och det är väldigt dumt, det är den där jäkla chokladen alltså, rätt vad det är så har man ätit två bitar choklad. Låter ju supertöntigt att man inte ens kan unna sig en eller två bitar i veckan, men det funkar inte för mig, det är som det är med allt annat, allt eller inget. Samma sak med träningen, det är näst intill varje dag eller ingenting alls, jag saknar ett mellanläge. Men men, jag ska fortsätta kämpa, den här gången tänker jag fasen inte ge mig! Det är trots allt bara 5 kg kvar till mitt första delmål, och när det är klart då får jag köpa nya jeans har jag bestämt.

Nu ska jag kliva upp ur badet och krypa ner i mina pyjamasbyxor och mina duntofflor, jag börjar se ut som ett russin här..

Puss!

Bild från promenaden tidigare idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0