Back in the ekorrhjul

Har haft en ganska crappy dag idag. Sov alldeles för länge så jag var inte på jobbet förrän vid nio (vi har ju flex så världen gick ju inte under direkt, men det är ju onödigt), halvvägs till jobbet kommer jag på att jag har glömt mina träningsskor hemma, vilket innebär att jag måste hem igen innan träningen, en stund senare inser jag att jag har glömt fredagens lunchlåda i kylen på jobbet, då Lottie och jag drog en spontan-lunch i fredags, och i lådan var det bland annat broccoli och det vet ju alla hur den luktar när den har tinat, urk! Det gick väl skapligt fram till lunch, fick faktiskt in Rix Fm på radion, är sjukt trött på Mix Megapol!! Sedan efter lunch satt jag i möte i två (!) timmar, angående ett nytt förslag på arbetstidsavtalet, inte så givande är väl min personliga åsikt. Sedan, när dessa två timmar hade förflutit så var det ju inte mycket kvar av arbetsdagen eftersom jag var tvungen att gå lite tidigare än vanligt eftersom jag som sagt hade glömt mina träningsskor hemma. Det enda som faktiskt var helt okej idag, var träningen, det gick faktiskt bättre än förväntat! Jag kör alltid dubbelpass på måndagar i och med att jag inte tränar fredag-söndag, och nu när det har varit ett uppehåll på kanske 2-3 gånger så trodde jag att jag skulle vara död efter Zumban, men jag klarade av hela det efterföljande spinningpasset också. Imponerande.

Sedan är det ju januari också, vilket innebär (för mig i alla fall) massor av galor att titta på. Jag missade dock Golden globe galan inatt, men så har jag ju aldrig varit speciellt intresserad av amerikanska skådespelare heller. Ikväll såg jag idrottsgalan och nästa vecka är det dags för min absoluta favorit-gala: Guldbaggegalan! Jag älskar den!! Tur att det finns lite att se fram emot. Jag har inte så mycket planerat i vår som jag brukar. Det brukar ju vara en och annan resa, teater, stand-up och lite annat, men i år är det inte mycket alls i kalendern. Jag måste ändra på det.

Det var väl allt jag hade att säga i afton, lite gnäll har väl ingen dött av..

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0