NOR-utdelning

Ikväll har jag varit på NOR-utdelning på jobbet. NOR står för Nit och redlighet i rikets tjänst. Det betyder kortfattat att man har jobbat för staten i minst 30 år. Hos oss var det två stycken som fick mottaga denna fina utmärkelse, en av rådmännen (en domare) och lagmannen (den högsta chefen för förvaltningsrätten). Lite roligt att det heter rådMAN och lagMAN, trots att just vår lagman är en kvinna och lika så just den rådman som fick ta emot detta. Denna utmärkelse fick de båda av Kammarrätts-presidenten som besökte oss från Kammarrätten i Sundsvall.

Kammarrätts-presidenten höll ett mycket inspirerande tal och sedan fick de båda ett diplom, blommor och den gåva de hade valt. När man får denna utmärkelse får man välja bland fyra olika gåvor, en guldmedalj i 23 karats guld, en helkristallskål från Kosta boda, en annan kristallskål eller en guldklocka i 18 karats guld. 

Efter detta väntade en mycket god buffé bestående av en exotisk planka skulle man kunna säga, potatissallad, typ 100 olika frukter och ost, kex, kyckling o.s.v. Till efterrätt fick vi en härlig chokladkaka med grädde ^^ Jag fick dessutom fota hela utdelningen :)


Låter som en dötrist kväll, och hade jag deltagit i detta för bara 1-2 år sedan så hade jag nog tyckt just det, att det var dötrist, men jag hade väldigt trevligt :) Jag älskar mitt jobb och är så glad och stolt över mig själv för att jag har kommit så långt som jag kommit. Jag är fasen 20 år och har ett fast jobb inom staten! Kan det bli bättre? Ja, klart det kan, har två grejer kvar att fixa men dessa ska fixas under året ;) 

Nej, nu ropar sängen på mig!

PUSS & Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Julia

Det lät spännande. Du är duktig. DU KAN VARA STOLT ÖVER DIG SJÄLV!!! <3 Puss

2011-01-27 @ 18:18:20
URL: http://spjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0