Paus

Jag har tagit en paus i mitt tenta-skrivande nu, för att uppdatera här! Vilket skämt alltså, dessa tentor hit och dit! Jag vet inte i hur många dagar som jag har suttit här så här sent (tidigt?) på natten (morgonen?) och försökt bli klar med den här skiten! För ja, det här är skit på ren svenska! Som om det inte vore nog att man måste skriva tentor, så bestämmer dessa professorer hur MYCKET det ska skrivas? Sjukt trist.. Jag är inne på min 11:e dataskrivna sida nu och ändå är jag inte klar än! På just den här tentan är det sju frågor, och frågorna 1-5 ska besvaras med ca 2 A4/fråga, och de två sista frågorna ska vara mellan en halv till en hel sida per fråga. och sen det här med ca? Vad är ca?? På den förra tentan var det nån som hade frågat om det måste vara si och så många sidor, till svar fick vi att det skulle vara ca si och så många sidor, bara man fick med det viktigaste så spelade sidorna helt plötsligt ingen roll? Så, det borde ju i teorin betyda att jag kan skriva en sida och det skulle kunna räcka? Tyvärr fungerar det ju inte så i praktiken, för där ska det ju vara 2 sidor, och säkerligen varken mer eller mindre. Så, jag har satt en egen gräns nu, på frågorna det ska vara ca 2 sidor, tycker jag att det gott och väl räcker med en och en halv sida, om det nu inte mot förmodan skulle finnas massor att skriva om, vilket det typ aldrig gör. Sedan tar det ju så fruktansvärt lång tid att skriva ner allt, speciellt när man måste läsa samma text typ 700 gånger innan man har fattat första meningen! det är inte som att skriva här, jag tror det har tagit mig tre minuter att skriva det här, skulle jag ha skrivit samma text-mängd på tentan som btw skrivs på arkivanska så skulle det nog ta mig en halvtimme åtminstone. 

Nej, det här går inte, tentan skriver tyvärr inte sig själv och ingen annan verkar vilja skriva den åt mig (jag har faktiskt frågat Cebbe, men han ville konstigt nog inte hjälpa mig? :O Jag fattar inte varför? ;) och Johanna försökte jag till och med muta, haha ;D Den lyckoungen är redan klar med sin! :( ) så får jag väl fortsätta med den nu, så man får sova nån gång! 

PUSSHEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0