Sova? Jag? nejtack!

Yej! Nu är jag STOLT ägare av en biljett till Magnus Betnérs stand-up show Livets ord, som passerar lilla Härnösand den 9:e mars nästa år! :D Jaja, det är flera månader kvar till det, men vill man ha dom bästa platserna så måste man vara först! Dessutom så skulle det vara min vanliga tur att jag inte har några pengar just då så jag inte kan gå, men nu har jag ju det, så då får man helt enkelt ta och passa på! :) Annars har det varit en rätt så mysig dag idag, jag klev upp ungefär en halvtimme innan jag skulle möta upp Johanna på bibblan, kastade i mig frukost och hoppade på cykeln. Fixade böckerna, biljetterna och köpte nya vantar gjorde jag också, svarta jättemysiga. Efter det blev det en fika på Rutiga Duken med Johanna & Erik, myys! CEBBE KOM HEM! :'( Sprang även på två gamla arbetskompisar från landsarkivet som tipsade om lediga jobb där, så det blev till att springa dit och ta kontaktuppgifterna för att sedan handla lite mat, laga mat, skriva CV och personligt brev och slänga in en ansökan! Wish me luck!

Kvällen bjöd på mys/film kväll med Anna & Johanna uppe hos Erik, där Flickvänner från förr och Dumpa honom! fick vara huvudattraktionerna för kvällen ;D Jag gillade den först-nämda, den andra var bara tråkig. Nu har jag precis tittat på Oskyldigt dömd, som för övrigt hade seriestart idag, men som jag inte kunde se för filmkvällen och även guldbagge galan. Upptäckte när den nästan var slut att den var från januari i år, och jag kom även nu i efterhand på att jag redan har sett den.. Men men, jag gillar galor så det gör ingenting! Helst filmgalor, där duktiga aktriser/aktörer/producenter och andra får fina priser för sitt fantastiska arbete! Har även funderat lite mer på vad jag egentligen vill göra här i livet, vad jag vill utbilda mig till, jag kom fram till följande;

* Polis
* Skådis
* Arkivarie
* Florist
* Obducent

Skådis har jag nog alltid tyckt verkat vara spännande och roligt, men jag tror jag är lite för feg för det. Dock skulle det vara hemskt roligt tror jag och för att inte tala om varierande! Jag har ju alltid älskat både film och teater, att gå på någon av dessa är det absolut roligaste jag vet! Men en regel finns, egentligen så är det ingen regel, det bara är så, det ska vara svenskt. Svenska skådespelare är det bästa som finns. Jag gillar på det stora hela inte amerikanska eller utländska filmer. Nej, det ska vara svenska. Detsamma gäller musik. Svenska artister som sjunger på svenska. Jag var på en "riktig" teater nu i år först, alltså en stor teater, med stora namn medverkande. Annars har jag ju sett sånna här lite mindre teatrar på vår teater här i stan, såg faktiskt snövit förra året, den var grymt rolig att se! Men i alla fall, den här jag såg nu i januari, Arsenik och gamla spetsar som den hette var i Stockholm på stadsteatern, bl.a var Kjell Bergqvist med, han är grym! Hela föreställningen var grym! Hade jag bott i huvudstaden så hade jag varit på teater flera gånger i veckan, jag skulle lätt kunna lägga hela studiebidraget på teater! Sedan att det vara kostar en hundring vad du en ska se på om du är under 26 gjorde ju inte direkt saken sämre! Nej, jag vill tillbaka till Stockholm! Tänkte faktiskt försöka få med mig Erik och Cebbe dit nu när Johanna drar till Thailand i tre veckor -.- TOMT! Jag känner att jag vill också komma bort, jag behöver det. Om så bara för några dagar. Jag började lite smått att kolla upp eventuella priser för resa och boende och blev faktiskt positivt överraskad, det var inte alls så dyrt som jag tänkt mig! Kollade även upp om det gick några intressanta teatrar, och det gör det! Jag vill se Bröderna Lejonhjärta och Lärare för livet, grymma skådespelare i båda!


Nej, nu måste jag sova, ska drömma mig bort i teaterns underbara värld! Puss&Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0