"Om du inte skärper dig får du hamna i arkivet"

"En kufisk liten gremlin som kommer upp ur ett svart hål, bärandes på en massa böcker på nåt språk som ingen förstår" Behöver jag säga att vi har en ganska rolig lärare, åtminstone emellanåt ;D 

Jag har nu varit i skolan hela veckan, och jag kan ju inte direkt säga att det varit det minsta intressant eller roligt! Men nu är det slut, imorgon ska jag äntligen få gå tillbaka till mitt älskade jobb! Som sagt, Landsarkivet in my <3 Mindre roligt är att den här veckan är jag på skruvliggarprojektet, så det är lite segt, men å andra sidan så slapp jag ju det tre dagar den här veckan och nästa vecka är jag ju tillbaka på FT igen :)

I lördags var jag bjuden på en liten tjejkväll hos Wickan med Johanna, Julia & Caroline. Wickan har flyttat hemifrån och ihop med sin kille Robin, som också var hemma. Jag tyckte nästan lite synd om honom som vi dras med oss tjejer, vi var ju inte direkt tysta xD Men det var iaf jätteroligt, jag hade väldigt trevligt! Lite vin, ölspel, prat och massa mys! Det ska absolut göras om! :D Sedan blev det inte riktigt som jag tänkt mig, jag skulle nämligen för det första inte dricka och jag skulle heller inte på krogen, men Johanna söp ner mig (!?) och sedan hamnade jag på krogen med en tequila i ena handen och nån drink i den andra?! Haha, men det var roligt! Träffade massa folk, Ida bland annat, det var roligt! Länge sedan man träffade henne i och med att hon flyttat till Ö-vik för att gå i skolan :) Träffade henne inte överdrivet mycket innan heller, men ändå ;P

I söndags jobbade jag först och sedan åkte jag upp till Johanna där vi lagade mysmiddag, kyckling och ris med curry, banan och cashew nötter, MUMS! Sedan kom Cebbe och vi tittade på Heartbreak hotell och käkade godis och popcorn ;)

Igår färgade Johanna håret på mig, blev inte alls som det skulle dock. Jag hade ju brunt hår för några veckor sedan, och skulle sedan färga utväxten bara, men istället blev hela håret svart?! Jag skulle ju ha brunt.. :( Så igår provade jag att färga det brunt, men då var det bara utväxten som blev brun såklart! Så nu måste jag först blondera det och sedan färga det brunt.. Håret kommer gå sönder :( Aja, vill man vara fin får man lida pin ;D Efter det kom Cebbe och han fick en tidig present av oss eftersom att Johanna inte är hemma när han fyller år nästa vecka, vi hade köpt DVD:n The best of Dag-Otto, haha åsså öppnar karln paketet och skrattar och säger att han har den på datorn -.- Men men, jag tror han blev glad ändå ;P Jag och Johanna beställde varsin box i fredags, som kom igår! Jag köpte Gilmore Girls och Johanna köpte OC ;) Hon köpte även Kenny Starfighter, serien som gick på tv -97! Skitkul, vi såg även den igår! ;D

Ikväll har jag inte gjort nåt speciellt, Johanna skrämde mig rejält, fast jag tror inte hon märkte det ens (!?) när plötsligt dörren slog upp och fram kom Johanna! Haha, mamma hade hämtat henne för hon skulle hjälpa mamma med håret ;D Nu har jag precis tittat på Oskyldigt dömd, och jag tänkte fortsätta med Arga snickarn direkt efter en dusch :) Sedan måste jag sova, blir ju upp tidigt imorrn! Imorgon kväll är det ju dags för bio också, NEW MOON! <3 Det blir första Twilight filmen hos Cebbe först och sedan nattbio med Johanna, Cebbe, Emelie, Lisa, Kjelle, Tess & Pson! LÄNGTAR!

Lite bilder från helgen osv,






Blev en del bilder ;)
Nu, duschen! Puss/E

Kommentarer
Postat av: Anonym

det va jättroligt att träffa dig också sötnos :D

vi borde ses någon helg?

2009-11-19 @ 15:20:42
URL: http://iidajansson.blogspot.com/
Postat av: Julia

Hello! Vi skulle väl träffas nu på måndag? Men vilken tid. Under dagen eller efter maten? :)



Puss

2009-11-21 @ 10:37:56
URL: http://spjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0