Söndag

Hej! Jag är mitt uppe i plugg-och-jobb-söndagen! Johanna har nästan nyss åkt hem och ja, här har vi så duktigt suttit sen två-tiden ungefär. Enbart för att göra klart för veckans läxor och börja lite på kommande. Just nu sitter jag och skriver om judiska symboler, ganska intressant faktiskt (tro det eller ej), judarna har så otroligt många traditioner och symboler som betyder så mycket och det är så många olika saker som man måste tänka på om man är jude. Jag har precis kommit fram till att jag är sjukt glad att jag är född  svensk!  Tänk dig själv att behöva bygga en lövhydda ute på gården en gång om året och sova i den under bar himmel, och de enda du får äta är ojäst bröd? Nä, det verkar vara lite smått jobbigt jag. Men, är man  född till det så är man, och då är det nog inte lika jobbigt och konstigt som det låter antar jag.
Jag har också varit så duktig att jag har börjat lite smått på filmkunskaps-läxan, var några frågor om vilka vissa personer var och vad dom har haft för betydelse för svensk film historia och sådär.
 
En annan grej som jag måste börja med, skulle egentligen behövt börja med den redan i måndags, men ni vet ju hur det blir, j"ag tar det imorrn istället, jag orkar inte nu" sen sitter man där på söndagen och tänker: "varför började jag inte med det här tidigare?!", är geografi. Jag fattar egentligen inte varför jag valde den kursen, eller okej då, jag har tagit bort vissa ämnen som jag inte känner att jag kommer att ha någon nytta av, och därför så fattades de 100 poäng, och då blev det Geografi A och Spanska A. De som är bra med båda kurserna är att dom är på distans, så jag kan planera lite mer fritt när jag ska göra det o.s.v. Fast problemet med den här veckans uppgifter är att jag såklart inte fattar någonting alls av uppgifterna! Jag börjar ångra att jag valde geografi...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Få en eller flera presenter hem gratis av mig. Det är alltså ingen tävling.

Läs mer här:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/fa-en-present-av-mig-du-oxa.html#comment

2008-09-28 @ 17:58:50
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0