Hej allihopa!

Jag tänkte att jag kanske skulle börja med att presentera mig själv! Vem är jag och vad sysslar jag med? :P

Det är svårt att veta hur man ska börja på en blogg, men här är i alla fall en liten inblick i hur det ser ut för mig.

Jag heter i alla fall Emmelie, men brukade kallas för Pemmlan av min pappa (därav namnet på bloggen) när jag var liten. Jag är 17 men snart 18 år och jag bor i liten stad längs kusten som heter Härnösand.
Till hösten börjar jag mitt sista år på medieprogrammet på nti-gymnasiet i sundsvall, med inriktning på rörligbild.

Min familj består av min mamma, hennes sambo, en lillasyster och sambons utflyttade dotter. Min pappa bor ungefär 7 mil härifrån med sin fru, deras gemensamma två barn och hennes son sen tidigare.  Ganska lång och krånglig historia, men jag har i alla fall två småsystrar på 9 respektive 13 år och en lillebror på snart 6 år samt en bonus-storasyster på 21 och en bonus-storebror som är 6 månader äldre än mig bara.

Jag älskar att fota, bowla (men bara om jag vinner ;P) vara med vännerna, lyssna på musik, även om det inte har blivit så mycket på sista tiden. Jag gillar skogen, den tycker jag är mysig, även om jag allt för sällan tar mig tid för att gå dit och känna lugnet, men när jag väl gör det är jag i min egna lilla värld, där ingen/inget kan störa mig. Sen gillar jag att skriva också, eller ja, eller jo, mja, äh skit samma! Jag kanske inte direkt älskar att skriva, men ibland är det verkligen skönt att få skriva av sig riktigt ordentligt! Jag hade ju en nogg förut, men ville prova en blogg istället, dels för att man verkade kunna fixa sig en lite snyggare design (som jag inte riktigt har fått till än) och dels för att nogg.se är så segt imellan åt. Det visade sig vara lite mer komplicerat än jag trodde, men det ska nog fixa sig! :)

Sist men inte minst, så älskar jag min älskade pojkvän mest i hela världen, 1år och 12 dagar idag, älskling! <3

Här kommer du alltså att få ta del av mitt liv, mina tankar och förhoppningsvis också mina foton!
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer, men det kommer säkert med tiden!

Nu återstår väl bara en sak, välkommen till min nya blogg!


Kommentarer
Postat av: paaaulita!

man tackar! välkommen själv till blogg,se;) sv: ja jag hade en förut! men den är raderad. tråkigt nog. Puss påre! Take care

2008-07-13 @ 17:32:03
URL: http://paulanatalie.blogg.se/
Postat av: Eemma

sv: haha jaadu, jag lekte och grejade. Fick mycket hjälp av Cisi och Johan ;P Puss!

2008-07-13 @ 17:34:29
URL: http://eemmakat.blogg.se/
Postat av: Julia

Heej gumman. Kul att läsa din blogg. Min länk till bloggen är postad, så om du vill läsa min så är det bara att göra det ;)

2008-07-15 @ 13:09:41
URL: http://spjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0